Witam. Od pewnego czasu zbieram podzespoły do przeróbki na Xenon (O2 Tour). Zakupiłem nowy reflektor xenonowy przed FL , po załączeniu wiązka światła wyglądała OK, jednak chciałem zobaczyć żarnik czy jak reszta jest nowy. Po demontażu zwróciłem uwagę na przesłonę która co prawda posiada uskok, ale obie linie są w poziomie, w drugim reflektorze który posiadam już od pewnego czasu linia po uskoku na przesłonie jest opadająca... posiadam też samą soczewkę w której przesłona identyczna jak w zakupionym wcześniej reflektorze poza tym na przesłonie i na dodatkowej blaszce służącej do przestawiania świateł na ruch lewostronny wybite jest EU. Ponieważ sprawa nie dawała mi spokoju postanowiłem wymontować soczewkę z podejrzanego reflektora (co nie było takie łatwe) i okazało się że na przesłonie wybite jest SAE, a na blaszce EU... SAE kojarzy mi się normą amerykańską, a raczej nie kojarzę żeby tam były sprzedawane Skody.. Czy koledzy spotkali się reflektorami symetrycznymi do O2?
większe opony do pakietu na bezdroża
Zwiń
X
-
większe opony do pakietu na bezdroża
Witam,
kupiłem właśnie drugą octavie
też 1.6 z gazem jak poprzednia tyle że tym razem dopłaciłem do pakietu na bezdroża i jest naprawde fajnie
ubogo jednak to wygląda na kołach 15 cali i oponach 195/65 R15
ponoć do tego silnika nie warto wchodzić w 17 bo spalanie wzrośnie, zawieszenie nieodpowiednie i takie tam
swoją drogą 16 dla mnie i tak wydaje sie optymalnym rozwiązaniem i na takie ori fele bede polował.
Pytanie natomiast jest o opony. Naturalnym odpowiednikiem jest 205/55 R16
ja jednak bym chciał zamontować 205/60 R16 żeby uzyskać wysokość SCOUTa
co myślicie o tym pomyśle? jakie plusy jakie minusy takiego rozwiązania
Wiem że minusem może być przkłamanie licznika, choć tak naprawde GPS dopiero wtedy zacznie pokazywać prawidłowe wartości bo zazwyczaj zawyżał licznik w stosunku do GPS----===LPG Powered By GABOREK===---
-
-
__kater__, takich tematów o oponach jest cała masa. Załóż sobie te z profilem 60 jak masz chęć i jeździsz po bezdrożach, sprawdzisz jaka jest różnica w rozmiarach tutaj: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Komentarz
-
-
Witam,
W tym sezonie założyłem na lato właśnie takie opony do Octavii II Tour i powiem tak - są po prostu idealne do tego auta!
195/65/15 mam na zime i jest Ok, ale taka opona letnia nie daje rady w zakrętach i auto zaczyna niebezpiecznie pływać. W zeszłym roku jeździłem też latem na 205/55/16 i na polskie drogi są niestety za niskie, przypłaciłem to naprawą felgi i szarpaniem sie z ubezpieczycielem drogi - udało się, ale niesmak pozostał. To dobry rozmiar na europejskie, rowne drogi - tam idealnie trzyma sie drogi (sprawdziłem na autobahnie), jednak u nas to już porażka. 205/60/16 to idealny kompromis pomiędzy wysokością opony, szerokością, komfortem i sztywnością. Niestety, to rozmiar ktory nie został homologowany do tego auta i nie bardzo rozumiem - dlaczego?
Na celowniku mam tez 215/55/16 ale to juz chyba przesada do 1.6 z gazem
Pozdrawiam,
MeFFisto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcello01MeFFisto, masz fantazje fury nie z takimi mocami jak Twoja Skoda latają na profilu 195/65/15 i jakoś jest "bezpiecznie"
"205/55/16 i na polskie drogi są niestety za niskie" niskich nie widziałeś
__kater__ wrzucaj 205/60 R16 i opisz efektyczy jest bezpiecznie 8)
Akurat plywanie auta na tym rozmiarze opon sprawdzone jest na kilku innych autach - niestety tak wysoka opona bardzo chetnie "pracuje" w zakretach i auto zachowuje sie jak amerykanski krążownik szos
Ofc do 70 km/h jest ok, problemy robia sie jak jedziemy szybciej
Wiem, ze sa nizsze profile, ale zawsze jak widze auto na takich felgach/oponach to mam ubaw, jak dojezdzamy do torowiska, przejazdu albo zwyklej dziury, którą jakimś panicznym manewrem probuja omijacSą tak skoncentrowani na nawierzchni drogi, ze gołej laski w aucie obok nie zauważą
Po prostu wg mnie 205/60/16 to jak na razie najbardziej optymalny wybor pomiedzy sztywnoscia i komfortem, w planach mam jeszcze testy opon z roznymi nosnosciami opony, co przeklada sie rowniez na ich sztywnosc - moze jest tutaj ktoś, kto juz ktos sprawdzal wynikajace z tego roznice?
Pozdrawiam,
MeFFisto
Komentarz
-
-
__kater__, przekłamanie licznika, przekłamaniem licznika, ale czy z braku homologacji czasem auto nie powinno nie przejść przeglądu? Pomijając możliwość zabrania dowodu przez policję?
Ktoś wie jak to jest z tymi oponami i homologacjami? Ja też bym sobie chętnie na zimę założył 205/60/R16... Chociaż to tylko 3,14% średnicy więcej.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Puchacz__kater__, przekłamanie licznika, przekłamaniem licznika, ale czy z braku homologacji czasem auto nie powinno nie przejść przeglądu? Pomijając możliwość zabrania dowodu przez policję?
Ktoś wie jak to jest z tymi oponami i homologacjami? Ja też bym sobie chętnie na zimę założył 205/60/R16... Chociaż to tylko 3,14% średnicy więcej.- To nie sa moje pierwsze niehomologowane opony w samochodzie
Wczesniej, zamiast 195/60/15 mialem wlasnie 195/65/15 w Astrze 2 - oponiarz stwierdzil wtedy, ze to rozmiar od Omegi i moze obcierac, ale nic takiego sie nie wydarzylo. Auto nieco przymulilo, pojawilo sie wlasnie plywanie na zakretach, ale komfort jazdy ulegl poprawie. Przez 3 lata nikt nie zwrocil na to uwagi (ani na przegladach, ani policja, ktora nie musi miec pojecia o tym jaki rozmiar jest homologowany do danego auta, rocznika,silnika, itd.). Jest jednak jedno ale... W razie szkody z AC ubezpieczyciel moze wypatrzyc ten drobny mankament i odmowic wyplaty odszkodowania z powodu zamontowania czesci bez homologacji do tego auta (podobnie jak chinskich xenonow) no i wtedy moze byc problem
Co do roznicy we wskazaniach tez nie ma problemu - po zmianie sprawdzilem wskazania szybkosciomierza z GPS i nadal pokazuje minimalnie za duzo - pamietajcie, ze predkosciomierze zawyzaja predkosc auta srednio o ok. 10%Roznica to 18mm na srednicy opony, czyli auto jest wyzej o 9 mm niz zwykle, a nic nie obciera i jest ok, prawie... bo takie wieksze opony to rowniez wiekszy ciezar dla lozyska, wiec przy dynamicznej jezdzie moga i koncza sie nieco szybciej. U mnie lozyska slychac juz po 50 kkm i to zanim zmienilem opony na wieksze
Cos za cos...
Pozdrawiam,
MeFFisto
Komentarz
- To nie sa moje pierwsze niehomologowane opony w samochodzie
-
przekłamanie licznika?
w końcu mi pokazuje prawidłowo z GPSem!
W Scoucie jakimś dziwnym trafem opony są większe właśnie o te 2,05cm i nie ma tam żadnych innych przeskalowań licznika
Efekt jest niesamowity bardzo polecam. Postaram się zrobić zdjęcia ale i tak nie oddadzą tego co się czuje ;-)
homologacją bym się nie przejmował, po sezonie zje bieżnika i będzie w normie----===LPG Powered By GABOREK===---
Komentarz
-
-
patrząc po doborze opon 205/60/16 są w oferowane w scoucie http://www.opony.com.pl/opony-do-sam...%20tdi/?p=7698 więc można montować w O2 bez problemu
Komentarz
-
-
Jakby co, to można podpatrzyć dokładnie, jak wygląda PNB w O II FL Combi z oponami jak w Scoucie (225/50/17) u mnie:
Jasno sobie trzeba powiedzieć, że czuje się większy ciężar zestawu (felgi 17 plus ww. opony) względem ori 15 stalówek.
Nie odkrywając ameryki: jak droga jest wyboista i z dziurami komfort jest jedynie znośny.
Jak się trafi coś równego, a szczególnie przy większych prędkościach, to nie wróciłbym do mniejszego rozmiaru.
Jedzie jak przyklejony, można spokojnie obierać mandarynkę, gaworzyć z dzieckiem na tylnej kanapie i zmieniać płytę w radiu, jadąc te 130-140 km/h.
pzdr
Komentarz
-
Komentarz